Žiemos šventė įmonėje: kaip suteikti džiaugsmo savo komandai?
Suorganizuoti išvyką įmonės kolektyvui nebus sudėtinga, jeigu įsiklausysite į kolegų norus, ekspertų patarimus ir žinosite, ko siekiate. O sėkmingo kalėdinio vakarėlio paslaptis – suteikti užtektinai erdvės atsipalaiduoti.
Nors rugsėjis, regis, pretenduoja tapti ketvirtuoju vasaros mėnesiu, biuruose jau dėliojami šaltojo sezono darbai. Nebestebina ir ankstyvą rudenį prasidedantis įmonių žiemos švenčių planavimas, ypač, jei galvojama apie kolektyvo kalėdinę išvyką.
Kristina Kripaitienė, „HR Hint Online“ personalo projektų vadovė, sako pastebinti, kad daugelyje įmonių vyraujantis didelis darbo krūvis ir darbuotojų jaučiamas nuovargis tampa akstinu neatsisakyti žiemos šventės. Vis populiariau ją švęsti kur nors išvažiuojant, nes darbuotojai nori pailsėti nuo įprastos darbo aplinkos bei, žinoma, pabendrauti neformaliai.
„Įmonės dažniausiai renkasi viešbučius, kaimo turizmo sodybas ar kiek neįprastesnes erdves: muziejus, įvairius loftus. Ryškėja tendencija organizuoti išvykas į užsienį, ypač jei įmonė gali sau leisti lankstesnį biudžetą ir mobilumą. Dažnas pasirinkimas ir SPA centrai, nes ten galima rasti viską, ko reikia sėkmingai šventei – nuo konferencinių erdvių ir profesionalaus maitinimo iki atsipalaidavimo SPA erdvėse ir procedūrose. Tai suteikia galimybę derinti tiek darbo susitikimus ar mokymus, tiek poilsį ir pramogas. Be to, atpalaiduojanti aplinka padeda sumažinti stresą ir stiprina komandiškumą“, – dėsto ekspertė.
Ieva Čereškienė, SPA VILNIUS verslo klientų projektų vadovė, kartu su komanda įmonių kolektyvams organizuojanti išvykas viešbučiuose Druskininkuose, Anykščiuose ar Palangoje, tikina, kad kalėdiniai susibūrimai išsiskiria iš kitų savo atmosfera, tačiau tai nebūtinai reiškia lubas siekiančius biudžetus.
„Žiemos šventė dažnai tampa proga padėkoti darbuotojams už jų indėlį, gerus rezultatus, tad natūralu, kad programa būna šventiškesnė, o biudžetas – dosnesnis. Tačiau kalėdiniam vakarėliui tikrai nebūtinos milžiniškos investicijos, jį drąsiai galima suorganizuoti pagal įmonės turimą biudžetą. Dirbdami su klientais žiūrime ne į sąskaitos dydį, o kas aktualu konkrečiam kolektyvui, siūlome alternatyvas, padedame su vietiniais kontaktais, pavyzdžiui, renginio vedėjo ar DJ. Labai džiaugiuosi, kad klientai pasitiki mumis ir noriai tariasi, įsiklauso į mūsų sukauptą patirtį, pastebėjimus ir patarimus, vertina mūsų pagalbą organizuojant išvyką“, – sako SPA VILNIUS atstovė.
Įsiklausykite į poreikius
Pasak I. Čereškienės, viena esminių taisyklių, organizuojant bet kokią kolektyvo išvyką, yra aiškiai žinoti jos tikslą: ar važiuojama švęsti, ar mokytis, ar stiprinti komandą. Ji pataria nesuplakti visų veiklų į vieną, antraip darbuotojai jausis pernelyg apkrauti ir demotyvuoti. O apsisprendus, kas išvykoje bus svarbiausia, tam ir skirti daugiausia dėmesio.
Pavyzdžiui, ilsėtis verta vykti ten, kur užtikrintai sulauksite nuostabaus aptarnavimo, rasite erdvių neformaliems pabuvimams, vandens pramogas, sveikatinimo procedūras. Jeigu važiuojama mokytis, tuomet itin svarbu šviesios ir jaukios konferencijos salės, nes išsėdėti belangėje patalpoje bus tikrai sunku. O komandos formavimui reikėtų pagalvoti apie įdomesnes veiklas ar akiratį plečiančius pašnekovus, bet nepamiršti, kad žmonės visada įvertins galimybę pasirinkti, kaip ir su kuo jie nori leisti laiką.
„Kokybiškiau ilsisi ar mokosi tie, kas įsiklauso į kolegų nuomonę, išsiaiškina kolektyvo poreikius. Galbūt švediško stalo vakarienė ne itin tiks rafinuoto skonio moterų kolektyvui, vertinančiam asmeninį dėmesį ir nebūtinai gausius, bet išskirtinius skonius. O vyriškas kolektyvas vargu ar apsidžiaugs vieno patiekalo vakariene. Kartais stebime, kaip atvykusieji, kurie svajojo pasivartyti ant gulto prie baseino, dūsauja pamatę mankštų, žygių ir kitų fizinių veiklų kupiną dienotvarkę. Įsiklausymas ir pagalvojimas apie tokius niuansus atneša daug vertės ir padeda pasiekti norimą išvykos rezultatą“, – pasakoja I. Čereškienė.
Jai antrina ir K. Kripaitienė, kalbėdama apie kalėdinių švenčių planavimą: svarbu ne tik žinoti, koks šventės tikslas, bet ir apgalvoti, kas pradžiugintų jei ne visus, tai bent kuo daugiau įmonės darbuotojų.
„Pirmiausia reikėtų aiškiai suprasti ir įsivardinti, ką norime būsima švente pasiekti, kokios įprastai šventės patinka mūsų žmonėms, kokias patirtis čia turime. Svarbu, kad renginys įtrauktų kuo daugiau įmonės darbuotojų ir atitiktų jų poreikius bei lūkesčius. Išvažiuojamųjų švenčių atveju svarbu užtikrinti veiklų įvairovę, kad kiekvienas rastų, kas jam patinka – nuo aktyvių pramogų iki poilsio. Labai svarbu biudžetas, jį reikėtų žinoti jau prieš organizuojant šventę“, – dėsto personalo projektų vadovė.
Džiaugsmas kiekvienam
Populiariausias laikas šventinėms išvykos, kaip rodo I. Čereškienės praktika, – nuo gruodžio vidurio iki sausio vidurio, tačiau nebestebina ir lapkričio pabaigoje vykstantys kalėdiniai susibūrimai. SPA VILNIUS užklausų dėl kalėdinių vakarėlių sulaukia jau nuo ankstyvo rudens. Įmonės, turinčios kelias dešimtis ir daugiau darbuotojų arba tos, kurios mažiau lanksčios dėl šventės datos, nerizikuoja laukti iki paskutinės minutės. O ir kainodara kur kas palankesnė planuojant iš anksto. Laisviau planuotis šventę gali mažesni kolektyvai, ypač, jei nėra nusimatę konkrečios datos ir gali atvykti darbo dienomis.
Susidomėjimo sulaukia ne tik greta parko įsikūręs didžiausias SPA VILNIUS, esantis Druskininkuose, ar Anykščių šilelio ir upės pašonėje stovintis viešbutis Anykščiuose. Įmonės teiraujasi ir dėl galimybės atvykti į pernai atidarytą „Monist“ Palangoje.
„Monist“ išsiskiria savo kamerine aplinka, studijos tipo kambariais, galinčiais virsti jaukia konferencine erdve, ir ypatingas gastronomines patirtis siūlančiu restoranu. Į pajūrį paprastai įmonės susiplanuoja ilgesnę kelių dienų išvyką, kad turėtų laiko ir pasivaikščioti palei jūrą, ir pasimėgauti kurortu. Šįmet mūsų sezoniniai svečiai labai tikisi žiemos su sniegu, o jei dar užšals jūra, viešnagė bus tikrai pasakiška“, – šypsosi I. Čereškienė.
Ji pataria planuojant išvyką išsiaiškinti, ar būtinai reikia kambarių su atskirtomis lovomis: tokių numerių viešbučiai paprastai turi mažiau, tad jei jų nebelieka, tenka rinktis brangesnės kategorijos variantą. Turi patarimą ir dėl maitinimo: neperkraukite pertraukų maistu, jei vykstate į darbinę išvyką, ir nevaržykite žmonių, jei važiuojate švęsti. Apskritai organizuojant kalėdinį vakarėlį, reikėtų tą laiką paversti kuo kokybiškesniu: suteikite žmonėms maksimalų komfortą, leiskite pasipuošti, sublizgėti, atitrūkti nuo rutinos ir atsipalaiduoti. Nebūtinai šventei sukurti reikalingos didelės investicijos: pavyzdžiui, Druskininkų SPA VILNIUS restorane LABAI savaitgaliais skambanti gyva muzika ir įprastą vakarienę paverčia turininga patirtimi.
K. Kripaitienės teigimu, organizuodamos šventę įmonės neretai daro klaidą pernelyg daug dėmesio skirdamos formalioms kalboms, apdovanojimams, ir pamiršdamos, kad puikų renginį labiausiai padeda sukurti neformali atmosfera.
„Pagrindinė sėkmės paslaptis – sukurti atmosferą, kurioje kiekvienas darbuotojas jaustųsi puikiai. Tam reikia gerai pažinoti įmonės darbuotojus, jų lūkesčius. Pavykęs kalėdinis vakarėlis – toks, po kurio personalo skyrius ar organizacinis komitetas sulaukia daug pozityvaus grįžtamojo ryšio. Prisimenu vieną įmonę, kurioje po šventės prie HR kabineto durų kabėjo plakatai su darbuotojų dėkingumo žinutėmis“, – šypsosi HR ekspertė.
Jai pritaria ir I. Čereškienė, kuri per trejus darbo SPA VILNIUS metus organizavo išvykas šimtams įmonių kolektyvų.
„Kalėdinė šventė turi išties būti šventiška. Leiskite žmonės atsipalaiduoti ir pasimėgauti komfortu – nuo pradžios iki pabaigos. Mes su komanda visada padedame rasti sprendimą, kaip suorganizuoti renginį, kuris ir paliktų kolektyvui įspūdį, ir atitiktų įmonės galimybes. Nesvarbu, ar jame dalyvaus 15, ar 150 žmonių – turime įvairių tam tinkamų erdvių, nuo holų, kambarių, iki jaukių renginių ar boulingo salės. Turime ir didžiulės patirties, kuria mielai dalijamės, patariame, kas veikia, kas ne, kur galima sutaupyti, kas paliks neišdildomą įspūdį. Nuoširdžiai stengiamės dėl klientų, todėl didžiausias įvertinimas mums – vėl ir vėl pas mus sugrįžtančios įmonių komandos ir jų padėka už lūkesčius pranokusią išvyką“, – sako SPA VILNIUS verslo klientų projektų vadovė.
Verslo žinių straipsnis.